Ball de dracs

Cercavila, balls i foc

Dilluns 28 de juliol de 2025 / 21.30 h / Des de la plaça de Santa Maria

La tarda de convits segueix. Ara és moment que el Drac i el Dragalió de Mataró rebin com cal el Drac i el Drac Juvenil dels Monjos.

Nascut l’any 1981, el Drac dels Monjos és una figura de foc amb tres caps, ales, cua i 11 punts de foc. La seva aparença actual, divertida i juganera, és de 1998 i la seva constructora és la Dolors Sans. De dia, el Drac és ben simpàtic. De nit, s’encén i il·lumina el seu entorn amb gran quantitat de foc.

L’any 2018 va néixer el Drac Juvenil, que és una rèplica del drac gran. És una figura alegre que segur que agradarà els petits de casa!

Aniran tots quatre junts pels carrers del centre històric de la ciutat, i a la plaça de l'Ajuntament faran les enceses de lluïment, la presentació de les figures i els balls de cada drac. L'acte acabarà amb un ball conjunt i un final de festa pirotècnic. 

Recorregut: Plaça de Santa Maria, carrer de Sant Francesc d'Assís, Muralla dels Genovesos, Muralla de la Presó, Muralla del Tigre, carrer de Sant Josep, La Riera, carrer d'en Palau i plaça de l'Ajuntament


Els dracs de Mataró també són bons amfitrions. Fa poc més de vint anys, el Drac de Mataró va crear un acte per poder festejar, i hi va anar convidant una víbria cada any. Era el Festeig del Drac. Amb el naixement del Dragalió, l’any 2007, l’acte va canviar i va passar a ser el Ball de Dracs, al qual es conviden dues bèsties de foc, una de gran i una de petita, per passejar pels carrers i ballar.

Tipus d'activitat:
Consells i serveis:

També et pot interessar…